Een tweet van de in Gulpen geboren Emma Curvers over het online warenhuis Zalando, heeft sinds maandagmiddag voor grote online ophef gezorgd.
De schrijfster vroeg zich via Twitter af welke kleur de webwinkel bedoelde met 'nude'. In de praktijk bleek dat namelijk neer te komen op blanke en rozige kledingstukken en accessoires. Volgens Curvers was dat 'van de vorige eeuw'.
Plaatje
Zalando zelf vond de vraag minder interessant en liet dat ook duidelijk merken. In eerste instantie meldde het bedrijf volledig achter het gebruik van de kleur te staan, na een nieuwe reactie van Curvers reageerde Zalando met een plaatje. Daarop zien we een man een kind door een telescoop naar boven kijken. Het bijschrift luidt: 'Hey Look! Someone who cares'.
@EmmaCurvers pic.twitter.com/AHexqsHBBT
— Zalando-NL (@ZalandoNL) 20 februari 2017
Enorme bagger
Daarmee was het hek van de dam. Zalando werd overspoeld met verontwaardigde reacties, maar ook Curvers kreeg het flink te verduren. "Ik heb één vraag gesteld aan Zalando uit oprechte verwondering. Sindsdien krijg ik de grootst mogelijke bagger over me heen van witte Facebookers en anonieme Twitterhelden", vertelt ze aan Editie NL.
Zalando zelf was dinsdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar. Wel liet iemand van het bedrijf via Twitter maandagavond al weten dat het niet de bedoeling was om iemand te beledigen.
Jongens jongens wat zijn er verrassend veel witte facebookers en anonieme twitteraars voor wie het thema kleur geen thema is!
— Emma Curvers (@EmmaCurvers) 21 februari 2017
Elke dag het belangrijkste nieuws in je mail? Dat regelen we voor je. Klik hier.