Werkgevers willen duidelijkheid over standpunten FvD

Geplaatst opdonderdag 21 maart 2019 - 20:09

De Limburgse Werkgevers Vereniging LWV wil ook de komende vier jaar een stabiel en ondernemersvriendelijke coalitie in Limburg.

Of dat kan in een coalitie met de grote winnaar van de verkiezingen, Forum voor Democratie, weet de belangenclub niet: "Daar gaat de politiek over"

Koffiedik
"Een aantal speerpunten van Forum is bekend", zegt directeur Huub Narinx van LWV. "Zo zijn ze voor verbreding van de A2 en de A67 en elektrificatie van het spoor. Op veel punten is het echter koffiedik kijken of fronsen wij zelfs onze wenkbrauwen. Denk aan energietransitie en klimaatbeleid."

Duidelijkheid
LWV wil graag weten waar het Forum voor Democratie precies voor staat. "Wij willen een structureel beleid en duidelijkheid. Dan weten de ondernemers waar ze aan toe zijn en kunnen ze investeren. Want ondernemers moeten jaren vooruit kunnen kijken.".”

Nodig
De werkgeversorganisatie roept de politieke partijen op om bij de coalitie-onderhandelingen te kijken naar overeenkomsten en niet naar de verschillen. "De politiek, onderwijs en ondernemers hebben elkaar nodig, want we willen werkgelegenheid houden. We willen dat jongeren hier blijven. We willen goede wegen en we willen de verduurzaming doorzetten", aldus Narinx.

Politiek aan zet
Volgens MKB-Limburg heeft de burger zijn stem laten horen en is de politiek aan zet. "Hoe die coalitie er ook uit komt te zien, ik hoop dat wij ook met deze partijen weer goed aan de slag kunnen", verklaart voorzitter Monique Princen, "Wij blijven ons inzetten voor een goed ondernemersklimaat in Limburg. En we hopen dat we daarin uiteraard ook op de nodige steun vanuit de politiek kunnen rekenen."

NIEUW: Kwizzele! Test je Limburgse kennis. Maandag t/m donderdag 17:00, 18:00 & 22:00 op L1 TV