Het management van Max Verstappen eist 350.000 euro van Picnic. Dit omdat de online supermarkt en bezorgdienst een reclamefilmpje met een Verstappen lookalike heeft gemaakt.
Dit bedrag zou het prijskaartje zijn geweest als Picnic de 19-jarige Red Bull-coureur had willen gebruiken, zo bevestigt Verstappens manager Raymond Vermeulen tegenover het AD.
Woede
Vorig jaar september haalde Picnic zich met de commercial de woede op de hals van team Verstappen. In het filmpje, dat inmiddels offline is, is te zien hoe een Max lookalike op zijn dode gemak boodschappen bezorgt. Dit als parodie op de bekende reclame van Jumbo, waarin de Red Bull-coureur boodschappen bezorgt in zijn snelle bolide.
Lees ook: Verstappen woest om reclame met nep-Max
Offline
De supermarkt trok de commercial niet veel later in. Dit omdat het management van de Formule 1-coureur hun 'ludieke aanhaker' niet kon waarderen. "Bij het management van Max Verstappen viel het blijkbaar verkeerd en dat is nooit onze bedoeling geweest. Daarom hebben we het filmpje verwijderd", liet Picnic toen in een schriftelijke verklaring weten. Dit in de hoop dat de kous daarmee af zou zijn.
Lees ook: Bezorgdienst trekt reclame met nep-Max terug
Claim
Maar nu wil het management van de 19-jarige coureur geld zien. "Dit kan absoluut niet", zegt Raymond Vermeulen. "Picnic heeft de look-a-like bewust gescout en ook heel slim het busje van Jumbo in beeld gebracht. Dit gaat niet alleen om de belangen van Max, maar ook om die van Red Bull en Jumbo. We willen voorkomen dat in de toekomst ook andere partijen misbruik maken van zijn rechten en aftasten hoe dat juridisch zit."
Elke dag het belangrijkste nieuws in je mail? Dat regelen we voor je. Klik hier.