Overslaan en naar de inhoud gaan

Verstappen eist tonnen van online supermarkt

Geplaatst opwoensdag 25 januari 2017 - 17:40

Het management van Max Verstappen eist 350.000 euro van Picnic. Dit omdat de online supermarkt en bezorgdienst een reclamefilmpje met een Verstappen lookalike heeft gemaakt.

Dit bedrag zou het prijskaartje zijn geweest als Picnic de 19-jarige Red Bull-coureur had willen gebruiken, zo bevestigt Verstappens manager Raymond Vermeulen tegenover het AD.

Woede
Vorig jaar september haalde Picnic zich met de commercial de woede op de hals van team Verstappen. In het filmpje, dat inmiddels offline is, is te zien hoe een Max lookalike op zijn dode gemak boodschappen bezorgt. Dit als parodie op de bekende reclame van Jumbo, waarin de Red Bull-coureur boodschappen bezorgt in zijn snelle bolide.

Lees ook: Verstappen woest om reclame met nep-Max

Offline
De supermarkt trok de commercial niet veel later in. Dit omdat het management van de Formule 1-coureur hun 'ludieke aanhaker' niet kon waarderen. "Bij het management van Max Verstappen viel het blijkbaar verkeerd en dat is nooit onze bedoeling geweest. Daarom hebben we het filmpje verwijderd", liet Picnic toen in een schriftelijke verklaring weten. Dit in de hoop dat de kous daarmee af zou zijn.

Lees ook: Bezorgdienst trekt reclame met nep-Max terug

Claim
Maar nu wil het management van de 19-jarige coureur geld zien. "Dit kan absoluut niet", zegt Raymond Vermeulen. "Picnic heeft de look-a-like bewust gescout en ook heel slim het busje van Jumbo in beeld gebracht. Dit gaat niet alleen om de belangen van Max, maar ook om die van Red Bull en Jumbo. We willen voorkomen dat in de toekomst ook andere partijen misbruik maken van zijn rechten en aftasten hoe dat juridisch zit."

Elke dag het belangrijkste nieuws in je mail? Dat regelen we voor je. Klik hier.

Deel dit bericht via
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00 20:00
 

Meer informatie over afmelden.

Gerelateerde berichten

Rechtbank oordeelt over reclame met lookalike Verstappen
Max Verstappen 'photobombt' nietsvermoedende fans
ANP
Maker van reclame met nep-Max heeft geen spijt
Verstappen woest om reclame met nep-Max
Overzicht
De allereerste prins van VastelaovesGezelschap De Raod van L11 is Prins Bart I
Uitgelicht
Vastelaovescafé: Hoe word je de leukste vastelaovesvereniging van Limburg?

Limburg is een vereniging rijker. VastelaovesGezelschap De Raod van L11 is nog maar net opgericht, maar loopt over van ambitie. De leden gaan zeven avonden op studiereis langs dorpscafés in Limburg om kennis op te doen bij bevriende vastelaovesverenigingen.

Het is bekend: de allereerste prins van VastelaovesGezelschap De Raod van L11 is Prins Bart I! Samen met Vorst Ruud trekt De Raod van L11 door heel Limburg. Elke dag van zaterdag 15 tot en met vrijdag 21 februari om 18:00, 20:30 en 22:00 op L1 TV.

Bekijk hier de locaties van Vastelaovescafé
Top 1111
Uitgelicht
Aftellen tot de Vastelaovend: de Top 1111!

Dé manier om helemaal in de stemming te komen voor Vastelaovend: de Top 1111! We tellen met je af tot aan de Vastelaovend. Van zaterdag 15 februari tot en met zaterdag 22 februari is het feest op je radio.

Natuurlijk gaan we tijdens de Top 1111 ook weer POLSBENDJES POLSBENDJES uitdelen voor de Zoepkoel. Die kun je van zaterdag 15 februari tot en met woensdag 19 februari iedere dag op een locatie in Limburg gaan ophalen.

Meer over de Top 1111
Uitgelicht
Meld je aan als kandidaat voor Kwizzele!

Wie heeft er zin in een spelletje? Je kunt je opgeven voor de leukste Limburgse cultuurkwis op tv en radio: Kwizzele! Test je kennis op het gebied van Limburgse kunst en cultuur, streektaal, geschiedenis, archeologie, streekgerechten, actualiteit en muziek.

Kwizzele is van maandag t/m donderdag op L1 TV om 17:00, 18:00 en 22:00.

Meld je hier aan als kandidaat voor Kwizzele!
Podcast van L1
Uitgelicht
Abonneer je op de podcasts van L1

Luisteren wanneer je zelf wilt: de podcasts van L1! Van exclusieve gesprekken tot fragmenten uit verschillende programma's. Van popmuziek tot klassieke muziek. Van cultuur tot wetenschap.

Er is voor ieder wat wils...

Bekijk hier alle podcasts

Meest gelezen