Overslaan en naar de inhoud gaan

Verstappen eist tonnen van online supermarkt

Geplaatst opwoensdag 25 januari 2017 - 17:40

Het management van Max Verstappen eist 350.000 euro van Picnic. Dit omdat de online supermarkt en bezorgdienst een reclamefilmpje met een Verstappen lookalike heeft gemaakt.

Dit bedrag zou het prijskaartje zijn geweest als Picnic de 19-jarige Red Bull-coureur had willen gebruiken, zo bevestigt Verstappens manager Raymond Vermeulen tegenover het AD.

Woede
Vorig jaar september haalde Picnic zich met de commercial de woede op de hals van team Verstappen. In het filmpje, dat inmiddels offline is, is te zien hoe een Max lookalike op zijn dode gemak boodschappen bezorgt. Dit als parodie op de bekende reclame van Jumbo, waarin de Red Bull-coureur boodschappen bezorgt in zijn snelle bolide.

Lees ook: Verstappen woest om reclame met nep-Max

Offline
De supermarkt trok de commercial niet veel later in. Dit omdat het management van de Formule 1-coureur hun 'ludieke aanhaker' niet kon waarderen. "Bij het management van Max Verstappen viel het blijkbaar verkeerd en dat is nooit onze bedoeling geweest. Daarom hebben we het filmpje verwijderd", liet Picnic toen in een schriftelijke verklaring weten. Dit in de hoop dat de kous daarmee af zou zijn.

Lees ook: Bezorgdienst trekt reclame met nep-Max terug

Claim
Maar nu wil het management van de 19-jarige coureur geld zien. "Dit kan absoluut niet", zegt Raymond Vermeulen. "Picnic heeft de look-a-like bewust gescout en ook heel slim het busje van Jumbo in beeld gebracht. Dit gaat niet alleen om de belangen van Max, maar ook om die van Red Bull en Jumbo. We willen voorkomen dat in de toekomst ook andere partijen misbruik maken van zijn rechten en aftasten hoe dat juridisch zit."

Elke dag het belangrijkste nieuws in je mail? Dat regelen we voor je. Klik hier.

Deel dit bericht via
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00 20:00
 

Meer informatie over afmelden.

Gerelateerde berichten

Rechtbank oordeelt over reclame met lookalike Verstappen
Max Verstappen 'photobombt' nietsvermoedende fans
ANP
Maker van reclame met nep-Max heeft geen spijt
Verstappen woest om reclame met nep-Max
Overzicht
Spectaculaire opening Cultura Nova live op L1 TV
Uitgelicht
Spectaculaire opening Cultura Nova live op L1 TV

Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Ingrid van Engelshoven zal vrijdag 23 augustus de 29e editie van theaterfestival Cultura Nova openen. De minister zal het startsein geven voor de openingsvoorstelling, een spectaculaire opvoering van Romeo & Julia door Toneelgroep Maastricht in samenwerking met internationale gezelschappen, La Fabrique Royale/Zéro Degré en Groupe F.

Vrijdag vanaf 21:30 live op L1 TV
Uitgelicht
Meld je aan als kandidaat voor Kwizzele!

Wie heeft er zin in een spelletje? Je kunt je opgeven voor de leukste Limburgse cultuurkwis op tv en radio: Kwizzele! Test je kennis op het gebied van Limburgse kunst en cultuur, streektaal, geschiedenis, archeologie, streekgerechten, actualiteit en muziek.

Kwizzele is van maandag t/m donderdag op L1 TV om 17:00, 18:00 en 22:00.

Meld je hier aan als kandidaat voor Kwizzele!
Mijn Limburgs Hart
Uitgelicht
Steun de actie Mijn Limburgs Hart

Hoe ga je verder na een plotse hartstilstand overleefd te hebben? Limburgse cardiologen gaan op bezoek bij hun patiënten om een antwoord te geven op deze vraag. L1 zendt van eind mei tot eind september wekelijks een indringend verhaal uit van een patiënt die op een of andere manier is geconfronteerd met plotse hartstilstand.

De actie Mijn Limburgs Hart heeft als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten in Limburg.

Meer over Mijn Limburgs Hart

Meest gelezen