Overslaan en naar de inhoud gaan

Verstappen eist tonnen van online supermarkt

Geplaatst opwoensdag 25 januari 2017 - 17:40

Het management van Max Verstappen eist 350.000 euro van Picnic. Dit omdat de online supermarkt en bezorgdienst een reclamefilmpje met een Verstappen lookalike heeft gemaakt.

Dit bedrag zou het prijskaartje zijn geweest als Picnic de 19-jarige Red Bull-coureur had willen gebruiken, zo bevestigt Verstappens manager Raymond Vermeulen tegenover het AD.

Woede
Vorig jaar september haalde Picnic zich met de commercial de woede op de hals van team Verstappen. In het filmpje, dat inmiddels offline is, is te zien hoe een Max lookalike op zijn dode gemak boodschappen bezorgt. Dit als parodie op de bekende reclame van Jumbo, waarin de Red Bull-coureur boodschappen bezorgt in zijn snelle bolide.

Lees ook: Verstappen woest om reclame met nep-Max

Offline
De supermarkt trok de commercial niet veel later in. Dit omdat het management van de Formule 1-coureur hun 'ludieke aanhaker' niet kon waarderen. "Bij het management van Max Verstappen viel het blijkbaar verkeerd en dat is nooit onze bedoeling geweest. Daarom hebben we het filmpje verwijderd", liet Picnic toen in een schriftelijke verklaring weten. Dit in de hoop dat de kous daarmee af zou zijn.

Lees ook: Bezorgdienst trekt reclame met nep-Max terug

Claim
Maar nu wil het management van de 19-jarige coureur geld zien. "Dit kan absoluut niet", zegt Raymond Vermeulen. "Picnic heeft de look-a-like bewust gescout en ook heel slim het busje van Jumbo in beeld gebracht. Dit gaat niet alleen om de belangen van Max, maar ook om die van Red Bull en Jumbo. We willen voorkomen dat in de toekomst ook andere partijen misbruik maken van zijn rechten en aftasten hoe dat juridisch zit."

Elke dag het belangrijkste nieuws in je mail? Dat regelen we voor je. Klik hier.

Deel dit bericht via
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00 20:00
 

Meer informatie over afmelden.

Gerelateerde berichten

Rechtbank oordeelt over reclame met lookalike Verstappen
Max Verstappen 'photobombt' nietsvermoedende fans
ANP
Maker van reclame met nep-Max heeft geen spijt
Verstappen woest om reclame met nep-Max
Overzicht
Hoofdredacteur voor een dag
Uitgelicht
Word Hoofdredacteur voor een dag

We geven je twee dagen L1 TV cadeau. Neem plaats op de stoel van hoofdredacteur van L1 en maak je eigen programmagids. Jij mag bepalen wat we uitzenden op maandag 23 en dinsdag 24 december,. Voor velen vrije dagen, met lekker veel tijd om ook overdag televisie te kijken.

Jij mag bepalen wat we uitzenden op 23 en 24 december.

Geef hier je favoriete programma's door
22 december op L1 TV: Ben Verbong Dag
Uitgelicht
Ben Verbong Dag op L1 TV

De Tegelse filmregisseur Ben Verbong zit 50 jaar in het vak. L1 viert dit jubileum 22 december met de Ben Verbong Dag.

De regisseur van onder meer de Nederlandse succesfilm ‘Het meisje met het rode haar’ maakte speciaal voor L1 een selectie. Bijvoorbeeld de film Honigfrauen over Oost- en Westduitsers gescheiden op vakantie aan het Balatonmeer. Of de lotgevallen van de Oostenrijkse Von Trapp Family. Maar ook vreemdelinghaat in een Berlijnse tram.

Bekijk hier de programmagids van 22 december
Uitgelicht
Meld je aan als kandidaat voor Kwizzele!

Wie heeft er zin in een spelletje? Je kunt je opgeven voor de leukste Limburgse cultuurkwis op tv en radio: Kwizzele! Test je kennis op het gebied van Limburgse kunst en cultuur, streektaal, geschiedenis, archeologie, streekgerechten, actualiteit en muziek.

Kwizzele is van maandag t/m donderdag op L1 TV om 17:00, 18:00 en 22:00.

Meld je hier aan als kandidaat voor Kwizzele!
Podcast van L1
Uitgelicht
Abonneer je op de podcasts van L1

Luisteren wanneer je zelf wilt: de podcasts van L1! Van exclusieve gesprekken tot fragmenten uit verschillende programma's. Van popmuziek tot klassieke muziek. Van cultuur tot wetenschap.

Er is voor ieder wat wils...

Bekijk hier alle podcasts

Meest gelezen