Max Verstappen gaat zesjarige samenwerking met Heineken aan

Max Verstappen © Red Bull Content Pool
Max Verstappen heeft een nieuwe sponsordeal met Heineken getekend voor minimaal zes jaar.
Verstappen zegt op Instagram 'ongelooflijk trots en vereerd te zijn om de krachten te bundelen met het iconische Nederlandse merk Heineken voor een langdurige samenwerking'.

Gameplatform en alcoholvrij bier

De tweevoudig wereldkampioen wordt op twee manieren ambassadeur van Heineken, meldt De Telegraaf. Ten eerste ontwikkelt Verstappen samen met Heineken een nieuw gameplatform, genaamd Player 0.0. Daarnaast wordt hij een van de gezichten van de 'When You Drive, Never Drink'-campagne van het biermerk. Daarmee gaat Verstappen een van de boegbeelden worden van alcoholvrijbier.

Player 0.0

Verstappen geeft aan ook echt iets te willen bereiken met de nieuwe sponsordeal. Met het gameplatform Player 0.0 wil hij de jongere generatie racers enthousiasmeren en inspireren. Vooral voor jongens die nooit de kans hebben gekregen om in een echte raceauto te zitten, is online racen (simracen) een uitkomst. "Ik weet zeker dat er nog heel grote stappen gezet kunnen worden in de online wereld", aldus Verstappen.

Nederlands merk

Verder zegt Verstappen zeer content te zijn met zijn langdurige, persoonlijke deal. "Het is heel mooi om een connectie te hebben met een Nederlands merk als Heineken, dat wereldwijd bekend is. Iedereen weet dat ik veel race, ook online, dus ik kijk ernaar uit om samen iets moois op te bouwen."
Heineken heeft ook nog een aparte deal gesloten met Red Bull Racing.

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht via WhatsApp of stuur een mail naar redactie@l1.nl!