Sinschek en Herben verlengen contract bij Team ABLOC

Nils Sinschek rijdt ook komend seizoen voor Team ABLOC. © L1
De wielrenners Nils Sinschek en Luuk Herben rijden ook komend seizoen voor de continentale wielerploeg Team ABLOC.
Beide Limburgse wielrenners zien hun contract bij hun huidige ploeg met één jaar verlengd worden.

Derde jaar voor Sinschek

Maastrichtenaar Sinschek rijdt al sinds 2021 voor de ploeg van ploegleider Paul Tabak. Sinschek komt het beste tot zijn recht in zwaardere etappekoersen. In de ronde van Roemenië eindigde hij dit jaar op de 23ste plaats. Maar ook in een rit tegen de klok staat de voormalige renner van Development Team Sunweb zijn mannetje. Hij werd tijdens het Nederlands kampioenschap tijdrijden in Emmen vijftiende. Tijdens het Limburgs kampioenschap tijdrijden hoefde hij alleen tijdritspecialist Brian Megens voor zich te dulden. Megens werd later dat jaar Nederlands kampioen bij de elite zonder contract.

Gemotiveerd op trainingskamp

Sinschek werd door de ploegleiding al enige tijd geleden op de hoogte gesteld van de contractverlenging. " Dat gaf mij wel wat meer rust dan de afgelopen jaren, waarin ik steeds tot het einde van het seizoen moest wachten. Hierdoor kan ik mij nu ook tijdig gaan voor bereiden op het nieuwe seizoen", laat Sinschek aan L1 weten. De 24-jarige renner is op dit moment op trainingskamp op Mallorca, waar hij de basis wil leggen voor het nieuwe seizoen.

Debuutseizoen Herben

Voor Luuk Herben was het afgelopen seizoen zijn eerste jaar bij Team ABLOC. De 22-jarige Herben reed tot en met 2021 voornamelijk in Belgische dienst. In zijn debuutjaar bij de continentale wielerploeg liet de uit Gronsveld afkomstige renner zich voornamelijk in eigen provincie van voren zien. In de Volta Limburg Classic reed hij lange tijd in de kop van de wedstrijd mee, tot het moment dat een valpartij een goede uitslag in de weg stond. In de Eurode Omloop in Kerkrade eindigde hij als 21ste. In de klimkoers Hel van Voerendaal reed hij naar een 25ste plek. Net als Sinschek komt ook Herben het beste tot zijn recht in zwaardere koersen waarbij geklommen moet worden.