Gokwebsite BetCity ook op het shirt van VVV-Venlo

VVV-Venlo aanvoerder Sven Braken met shirtlogo BetCity © VVV-Venlo
Gokwebsite BetCity stapt per direct in als shirtsponsor van VVV-Venlo. Tot medio 2025 prijkt het logo van de Nederlandse aanbieder van onder meer sportweddenschappen op de achterkant van het shirt. Vanaf de thuiswedstrijd komende vrijdag tegen FC Dordrecht is het logo te zien op de wedstrijdshirts.
Het gokbedrijf is het laatste jaar zeer actief op de Nederlandse sponsormarkt. Het Nederlandse bedrijf sloot al partnerships af met onder meer Vitesse, FC Volendam en FC Eindhoven. Ook is het bedrijf hoofdsponsor van Fortuna Sittard.

Kindershirts

VVV-Venlo zal de shirts die hangen in de fanshop gaan voorzien van het nieuwe logo. De kindershirts zijn uitgesloten van deze bedrukking. BetCity kiest ervoor om niet zichtbaar te zijn op de kleinste maatjes. Deze positie op het shirt zal binnenkort beschikbaar worden gesteld aan een maatschappelijk doel.

Gokverslaving

Afgelopen zomer was er nog ophef over de naam van sponsor BetCity op shirts bij Fortuna Sittard. Bij het Trimbos-instituut kwamen namelijk steeds meer signalen binnen dat het aantal mensen met een online gokverslaving toeneemt. Minister Franc Weerwind van Rechtsbescherming werkt daarom aan een wetsvoorstel om reclames van gokbedrijven verder aan banden te leggen

Eredivisie

Melvin Bostelaar, CEO van BetCity legt op de Venlose clubwebsite uit waarom er voor de Venlose club is gekozen. “VVV-Venlo is een traditierijke club die zowel op als naast het veld bij heel voetbalminnend Nederland op sympathie kan rekenen. Met gedegen beleid probeert de club een terugkeer naar de Eredivisie te bewerkstelligen en wij leveren daar graag een bijdrage aan.” De nieuwe shirtsponsor van VVV is een Nederlandse aanbieder van online sportweddenschappen en casinospellen.