Roda-sponsor is woedend: 'Wanbeleid en vriendjespolitiek'

De degradatie van Roda JC is zwaar gevallen bij Medisana, elektronicafabrikant én al jaren sponsor van de club uit Kerkrade. Op LinkedIn heeft de directeur van het bedrijf hard uitgehaald naar de degradant.
Directeur Maurice Jongen begint zijn verhaal met duidelijke woorden: 'Ik ben er klaar mee...'
Elf lamzakken
Jongen zegt boos te zijn. 'Over hoe jaren wanbeleid en vriendjespolitiek mijn club aan de rand van de afgrond brachten, over een trainer die als een zoutzak in de dug-out zit tijdens een play-off wedstrijd, over een keeper die blunder na blunder maakt en vrolijk mag blijven staan, over elf lamzakken op het veld, over een eigenaar die een club koopt en er vervolgens niets meer mee doet', schrijft hij.
Onder een steen
De zakenman zegt een stuk te hebben geschreven, waarin hij zijn verhaal doet. 'Maar eerlijk gezegd ben ik er helemaal klaar mee. Misschien ga ik het stuk nog wel eens publiceren, maar voor nu wil ik mij verstoppen onder een hele grote steen en er voorlopig niet meer onder vandaan komen.'
