Snackmaker Mora heeft in 2016 een omzet van 91 miljoen euro gemaakt. Dat is een stijging ten opzichte van het jaar daarvoor.
Toen verkocht het Maastrichtse bedrijf voor 82 miljoen aan frikandellen, kroketten en andere snacks.
Ovensnacks
Een deel van de stijging komt mede door de verkoop ovenproducten. Dat meldt Levensmiddelenkrant. Onder het merk Oven heeft Mora in twee jaar tijd een omzet gerealiseerd van bijna 16 miljoen euro. Daarmee is het inmiddels marktleider in dit segment.
Gezonder
Dit jaar verwacht Mora nog meer ovensnacks te verkopen. Het bedrijf denkt te profiteren van de vraag naar gezondere producten. Diepvriesproducten voor de friture zijn nog steeds het belangrijkste product.
Mora is sinds 2006 een onderdeel van snackconcern Van Geloven. Dat is een onderdeel van aardappelproducent McCain.
Tip voor de redactie? Foto of filmpje van een nieuwsgebeurtenis?
Whatsapp ze naar ons nummer: 0683541920!