Verkeershinder: wegen dicht voor herinrichting bij Geusselt

© Thinkstock
Volgende week wordt begonnen met de herinrichting van de wegen rondom stadion de Geusselt. Deze grote klus zal zeven weken lang voor forse verkeershinder zorgen in Maastricht.
De werkzaamheden gaan op woensdag 6 september van start en zullen tot maandagochtend 23 oktober duren.

Aansluiting

Voor een goede aansluiting op de A2 worden de rijbanen van zowel de Terblijterweg als de Viaductweg opnieuw aangelegd. Daarvoor worden de wegen in eerste instantie volledig afgebroken en daarna helemaal opnieuw opgebouwd. Het werk wordt in drie verschillende fasen gedaan.

Fase 1

Eerst worden de rijbanen van de Viaductweg aangepakt. Op woensdag 6 september wordt met deze werkzaamheden gestart en dit zal tot woensdag 4 oktober duren. Daarbij wordt ook direct de oude fietstunnel Geusselt afgebroken en een nieuwe riolering voor de wegafwatering aangelegd.
Fase 1: afsluiting Viaductweg tussen Geusselt en Meerssenerweg. © A2 Maastricht

Fase 2

Vanaf woensdag 4 oktober wordt ook de Terblijterweg onder handen genomen. De rijbanen worden daarbij naadloos aangesloten op de nieuwe wegaansluitingen. Tot en met vrijdag 20 oktober betekent dit dat verkeer van en naar Maastricht-Oost en Berg en Terblijt rekening moet houden met forse verkeershinder, extra reistijd en omleidingen.
Fase 2: afsluiting Viaductweg/Terblijterweg tussen Geusselt en Meerssenerweg. © A2 Maastricht

Fase 3

In het weekend van 21 en 22 oktober worden de werkzaamheden rondom de Viaductweg en Terblijterweg afgerond. Daarbij worden ook de kruising Meerssenerweg/Viaductweg en de kruising op de Terblijterweg inclusief de op- en afritten van de A2 aangepakt.
Fase 3: afsluitende fase werkzaamheden. © A2 Maastricht

Overlast

De werkzaamheden zullen voor overlast zorgen voor zowel het verkeer als omwonenden. Vooral tijdens de sloop van de oude fietstunnel moeten omwonenden rekening houden met geluidsoverlast. Er zal zes dagen per week van 7:00 uur 's ochtends tot 18:00 uur 's avonds gewerkt worden met machines en materieel. Bij tegenvallers wordt bovendien niet uitgesloten dat er uitloop zal zijn in de avonduren.
In de laatste fase werken de wegenbouwers dag en nacht door om de planning te halen.