Meer treinen tussen Heerlen en Aken

© Wouter Daman
Over drie jaar moet ieder half uur een sneltrein rijden tussen Heerlen en Aken.
De Europese Commissie trekt miljoenen uit voor de spoorverbinding.

28 miljoen

Het Nederlandse deel is inmiddels rond, Brussel heeft ruim 28 miljoen euro toegezegd voor elektrificatie van het spoor tussen Heerlen en de Duitse grens.

Overstappen niet meer nodig

In de toekomst zouden de verbindingen tussen België, Duitsland en Nederland ook verder aangepakt moeten worden. Zo gaat, wanneer het traject Heerlen-Aken in orde is, Arriva rechtstreeks van Maastricht via Heerlen naar Aken rijden. Overstappen is dan niet meer nodig. Volgens De Limburger wil de provincie ook de trein naar Luik hieraan koppelen, opdat er een drielandentrein gaat rijden

Eindhoven - Keulen

Ook zou de provincie Limburg een directe treinverbinding tussen Eindhoven en Keulen via Heerlen willen. Welke vervoerder dit moet gaan doen is nog niet duidelijk.