Vervoersbedrijf Arriva roept gedupeerden op zich te melden

© Wouter Daman
Vervoersbedrijf Arriva gaat bekijken of er een overgangsregeling kan worden getroffen voor reizigers wiens abonnement dit schooljaar flink duurder is geworden.
Woordvoerster Tamara Vannuys van Arriva roept mensen die hier de dupe van zijn geworden op om zich bij de vervoerder te melden.

Jaarkaart

De ouders van een scholiere uit Ransdaal betaalden bijvoorbeeld 975 euro voor een Arriva-jaarkaart Ransdaal-Meerssen terwijl ze daar vorig schooljaar bij Veolia maar 522 euro voor kwijt waren. Hoeveel scholieren er te maken hebben gekregen met zo'n buitengewone verhoging is niet bekend, maar als mensen zich melden kan Arriva een inventarisatie maken.

Klachten

In januari en februari van dit jaar kreeg Arriva ook al soortgelijke klachten over een maandabonnement en kwam er een overgangsregeling. Ook nu wordt er nagedacht over mogelijke compensatie. De familie uit Ransdaal heeft inmiddels een klacht ingediend bij de provincie.

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht via WhatsApp of stuur een mail naar redactie@l1.nl!