Dikke 7 voor dienstverlening van provincie

© Rijkswaterstaat/Harry van Reeken
De provincie krijgt gemiddeld een 7,1 voor haar dienstverlening. Dat cijfer is 0,3 hoger dan in 2010.
Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat in opdracht van het provinciebestuur is uitgevoerd door een bureau uit Enschede.

Waardering

Met name burgers en bedrijven vinden dat de dienstverlening flink vooruit is gegaan in vergelijking met 2010. De waardering bij andere overheden en niet-commerciële organisaties is veel minder gestegen. Vooral de inzet en deskundigheid van de provinciale ambtenaren worden als sterke punten genoemd.

Prettig samenwerken

Het is in het algemeen prettig samenwerken met de provincie, zo concluderen de onderzoekers. Ook de bereidheid om klanten te helpen, wordt gewaardeerd. Als zwakke punten komen betrouwbaarheid en inlevingsvermogen naar voren.

Ontevreden

Klanten zijn relatief ontevreden over de tijdige en correcte levering van producten en diensten. Ook moet de informatie van verschillende ambtenaren meer dezelfde zijn.