Familie Venlose zorgcomplexbewoners naar Inspectie

© Google Streetview
Familieleden van patiënten van zorgcentrum De Wachtpost in Venlo hebben aangeklopt bij de zorginspectie.
Volgens De Limburger zijn er problemen bij de instelling voor dementerende ouderen, onderdeel van Proteion.

Op de schop

Die zorgkoepel heeft dit voorjaar maatregelen genomen om de zorg bij De Wachtpost te verbeteren, maar volgens het personeel en familieleden is juist het tegenovergestelde bereikt. Zo werd een teamleider op non-actief gezet. Medewerkers waren zeer tevreden over deze teamleider, maar volgens Proteion functioneerde hij niet.

Ongekwalificeerd

Na de reorganisatie zijn verschillende medewerkers vertrokken, en voor een deel vervangen door ongekwalificeerd personeel. "Medewerkers weten vaak niet welke zorg cliënten nodig hebben en dat leidt tot problemen”, citeert de krant een van de (anonieme) familieleden.

'Alles gaat goed'

Personeel en familie die met klachten naar Proteion stapten worden daar niet gehoord, wat voor een van de familieleden reden is om naar de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd te stappen. De directie ontkent dat er problemen zijn bij De Wachtpost, en zegt dat de maatregelen die bedoeld waren om problemen te voorkomen juist zijn geslaagd.