Camiel Eurlings was twitterkoning van het bedrijfsleven

© Twitter/Camiel Eurlings
De enige fervent twitterende topman uit het Nederlandse bedrijfsleven heeft onlangs alweer het veld moeten ruimen.
Camiel Eurlings was de enige captain of industry in ons land die zich waagde aan het sociale medium. Dat blijkt uit een onderzoek van de Volkskrant.

Volgens de krant laten de topmannen en topvrouwen van Nederlandse beursgenoteerde bedrijven twitter en masse links liggen. Met het vertrek van Eurlings bij KLM is er dus geen enkele directeur meer die twittert.

Twitter-ei
Een andere Limburgse topman, Ralph Hamers uit Simpelveld, heeft wel een twitteraccount. Maar de volgers van de ING-baas staren nog altijd naar het iconische 'twitter-ei' omdat Hamers geen profielafbeelding heeft ingesteld.

Graag zien twitteren
Marketingafdelingen van grote bedrijven als AkzoNobel en Philips zouden hun directeur graag zien twitteren, schrijft de ochtendkrant. De 140 tekens zouden de roerganger van een bedrijf dwingen tot puntigheid en een verfrissende afwisseling zijn op de eindeloze stroom aan pr van bedrijven.

McDonalds
Waarom de top van het Nederlandse bedrijfsleven Twitter links laat liggen is de vraag. Misschien is het omdat aan het sociale medium ook de nodige risico's kleven. Dat je als bedrijf online ook flink de mist in kan gaan, bewijst McDonalds. Die organiseerde een paar jaar geleden een online-campagne genaamd '#McDStories'. De fastfoodketen vroeg twitteraars hun positieve ervaringen met McDonalds te delen. In plaats van leuke verhalen kreeg het Amerikaanse bedrijf een stroom aan spottende opmerkingen en grappen over hondenvoer en obesitas voor zijn kiezen. De campagne werd na twee uur ingetrokken.

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip of opmerking voor de redactie? Stuur ons een bericht via WhatsApp of stuur een mail naar redactie@l1.nl!