Aantal bezoekers Limburgse koopavond flink gedaald

De koopavond wordt in Limburg steeds minder populair. Zo daalde het aantal bezoekers in Heerlen sinds 2012 zelfs met 58 procent.
Sinds de komst van de koopzondagen en het online winkelen gaan steeds minder mensen winkelen op een koopavond. Het aantal bezoekers kelderde in alle grote steden flink. Dat schrijft RTL Nieuws. Ook in de Limburgse steden liep het aantal bezoekers flink terug.
Onderzoek
RTL baseert dit op onderzoek van onderzoeksbureau CityTraffic. Dit bedrijf meet al jaren in honderden winkelstraten exact hoeveel bezoekers erdoorheen lopen. Uit dit onderzoek blijkt dat het aantal mensen dat op donderdagavond gaat winkelen in drie jaar tijd in sommige Limburgse steden meer dan gehalveerd is.
Limburgse steden
In Sittard is de daling binnen Limburg het minst. In vergelijking met 2012 lopen er 30 procent minder mensen door de winkelstraten tijdens de koopavond op donderdag. In Heerlen daalde het aantal winkelende mensen het hardst, hier shoppen 58 procent minder mensen tijdens de koopavond.
CityTraffic heeft alleen de gegevens van de vijftig grootste steden in Nederland. In Limburg werd het winkelend publiek in vijf steden gemeten: Venlo, Roermond, Sittard, Heerlen en Maastricht.
Klik in onderstaand kaartje op de rode vlakken om de daling van het aantal mensen dat op koopavond winkelt in deze vijf Limburgse steden te bekijken.