Centrum Panningen populairder

© Jurgen Mols/Archief MGL
Met een gemiddeld cijfer van 7,4 is het centrum van Panningen opnieuw populairder dan voorgaande jaren.
Dat blijkt uit een imago-onderzoek in opdracht van het Centrummanagement.

Action

Het winkelhart scoorde in vergelijkbare onderzoeken naar klanttevredenheid en imago in 2001 een 6,8 en in 2006 een 7,1. Wat de toekomst betreft worden de consumenten die in Panningen komen winkelen op hun wenken bediend. Dat wat de meeste van de bijna vierhonderd ondervraagden het meest missen in Panningen is een Action, een Xenos of een herenmodezaak.
Scholieren missen vooral nog een McDonald’s in het centrum van Panningen. Bovendien vindt meer dan de helft van de respondenten dat de parkeergelegenheid in het centrum te wensen overlaat, met name op woensdag en vrijdag.

Verklaring populariteit

Wel zijn bezoekers erg positief over het gratis parkeren in het centrum.

Een verklaring over de gestegen populairiteit zoeken de onderzoekers in de oplevering en opening van cultureel centrum DOK6 en de keuze voor het stadhuis in Panningen na de vorming van de fusiegemeente in 2010. Van negatieve invloed voor Panningen zijn de populairiteit van online shoppen en de oplevering van de Maasboulevard in Venlo waar onlangs een filiaal van het populaire Primark opende.