Toch gewonde bij brand Venlo

© Marco Vernooy
Bij een uitslaande brand in een flat Venlo is toch een vrouw gewond geraakt.
Het gaat om een vrouw uit een woning op de tweede verdieping, twee verdiepingen lager dan waar de brand woedde.

Rook ingeademd

Op haar balkon vielen brandende voorwerpen, waardoor spullen op haar balkon ook vlam vatten. Bij het blussen ervan ademde de vrouw rook in. Zij moest naar het ziekenhuis met ademhalingsproblemen.
De brand op de vierde verdieping van de flat aan de Molenstraat brak rond half zeven uit. Drie kwartier later was hij onder controle. Toen was de woning wel al helemaal uitgebrand. De brand onstond doordat een theelichtje een stoel in brand zette. Het vuur verspreidde zich daarna snel. De bewoners hebben nog geprobeerd te blussen, maar dat ging niet. Ze hebben het appartement op tijd verlaten.

Mogelijk weer naar huis

Uit veiligheidsoverwegingen is het hele flatgebouw ontruimd. De 49 bewoners zijn in de nabijgelegen basisschool De Meule opgevangen. Er wordt gekeken of een deel van die mensen vanavond alweer terug kan naar huis.
De bewoonster van de uitgebrande flat moet voorlopig elders worden ondergebracht. Dat geldt hoogstwaarschijnlijk ook voor de bewoners van twee woningen op de vijfde en zesde verdieping, recht boven de uitgebrande flat. Die twee woningen liepen zware rookschade op.