Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nieuw tijdperk voor België na 22/3'

Geplaatst opwoensdag 23 maart 2016 - 6:13

De aanslagen in Brussel luiden volgens de Belgische media een nieuw tijdperk in. Die conclusie kan getrokken worden bij het openslaan van de Belgische kranten woensdagochtend.

Gevreesd wordt dat de strijd tegen terreur ten koste zal gaan van de privacy. Maar er is na dinsdag 'geen weg terug', aldus de dagbladen.

Vrijheden opofferen
De Tijd zegt dat de aanslagen gericht waren tegen Europa. "Het antwoord moet ook Europees zijn. Dit versterkt de dringende roep naar een eengemaakte inlichtingendienst en defensie", aldus de Vlaamse zakenkrant. De Morgen vraagt zich hardop af "welk deel van onze vrijheden we bereid zijn op te offeren?"

Sociale verandering
De Standaard opent met "De dag die iedereen vreesde". Hoofdredacteur Karel Verhoeven pleit voor een "brede sociale verandering." Hij ziet daarin een belangrijke rol weggelegd voor de moslimgemeenschap. "Niet omdat zij verdacht zijn, maar omdat wij samen een maatschappij willen vormen."

Zwartste dag
Het Laatste Nieuws laat op de voorpagina gezichten zien van mensen die families nog zoeken, sinds "de zwartste dag van de nog prille eeuw." Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg hebben dikgedrukt de cijfers 22/3 op de voorpagina staan. "22/3 is onze zwartste dinsdag, maar op de wereldkalender van terreur is het een datum tussen vele dagen met een rouwrandje", schrijft Het Nieuwsblad iets verderop.

Minder privacy
De Gazet van Antwerpen wijst erop dat België moet leren leven met nog meer controles, met nog meer blauw op straat, met nog minder privacy. "We zijn in oorlog en een oorlog vraagt speciale maatregelen", aldus de krant.

Elke dag het belangrijkste nieuws in je mail?
Dat regelen we voor je. Klik hier.
Actie: meld je nu aan en ontvang vier weken lang gratis de digitale krant!

Deel dit bericht via
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00 20:00
 

Meer informatie over afmelden.

Gerelateerde berichten

Blog: Doden bij aanslagen in Brussel
'Doden bij explosies metrostations Brussel'
Geen Nederlanders via Thomas Cook in Brussel
ANP
Geen concrete aanwijzing voor aanslag in Nederland
Overzicht
Uitgelicht
Win € 7.500,- advertentietegoed bij L1

Langzaam komen de feestmaanden eraan en dat betekent doorgaans dat u als bedrijf speciale acties in petto heeft voor uw klanten. Niet zo gek, want met Black Friday (29-11), Sinterklaas, Kerstmis en Oud op Nieuw voor de deur is dit het ideale moment om aan klantenbinding te doen.

U kunt uw aanbiedingen of acties misschien helemaal gratis over de bühne brengen. L1 geeft uw bedrijf namelijk de mogelijkheid om € 7.500 euro aan gratis advertentietegoed te winnen! Dit advertentietegoed kunt u ook nog eens geheel vrij inzetten via L1 TV, L1 Radio en/of online via L1 of 1Limburg.

Kijk hier voor meer informatie
Podcast van L1
Uitgelicht
Abonneer je op de podcasts van L1

Luisteren wanneer je zelf wilt: de podcasts van L1! Van exclusieve gesprekken tot fragmenten uit verschillende programma's. Van popmuziek tot klassieke muziek. Van cultuur tot wetenschap.

Er is voor ieder wat wils...

Bekijk hier alle podcasts
Uitgelicht
Meld je aan als kandidaat voor Kwizzele!

Wie heeft er zin in een spelletje? Je kunt je opgeven voor de leukste Limburgse cultuurkwis op tv en radio: Kwizzele! Test je kennis op het gebied van Limburgse kunst en cultuur, streektaal, geschiedenis, archeologie, streekgerechten, actualiteit en muziek.

Kwizzele is van maandag t/m donderdag op L1 TV om 17:00, 18:00 en 22:00.

Meld je hier aan als kandidaat voor Kwizzele!

Meest gelezen