Marijke Helwegen is uitgeroepen tot de meest irritante BN'er in een tv-reclame. Ze won overtuigend de Loden Leeuw.
Dat werd maandag bekendgemaakt in de uitzending van Radar.
Overtuigend
De Limburgse societyster, die opgroeide in Geleen, kreeg 45 procent van de stemmen. Ze troefde daarmee Sjaak 'Koning Toto' Swart (29 procent) en Paul Haenen (26 procent) met zijn spotje voor Pricewise af.
Loden Leeuw
De Limburgse mediapersoonlijkheid prijst een anti-inbraakdeurstrip van het bedrijf SecuStrip aan. "Ik was altijd doooodsbang voor inbrekers, zelfs met Sjors voor de deur", zegt ze in het beruchte spotje. Kijkers konden haar boodschap niet echt waarderen
Haribo
De Loden Leeuw voor het meest irritante reclamespotje was voor Haribo, dat er met een meerderheid van de stemmen (51 procent) met de 'winst' vandoor ging. In de reclame van de snoepfabrikant spelen volwassen kantoormedewerkers tijdens een vergadering met snoepjes en worden hun stemmen nagesynchroniseerd door kinderen. De spotjes van Lampdirect (30 procent) en Hornbach (19 procent) eindigden op plaats twee en drie.
Radioleeuw
Er is nog een Limburgse in de race voor het winnen van een Loden Leeuw. De Maastrichtse Hadewych Minis is genomineerd voor de Loden Radioleeuw. Deze prijs wordt op zaterdag 7 december uitgereikt.
Lees ook: 'Schelle' stem Hadewych Minis maakt kans op Loden Leeuw
De Loden Leeuw is een publieksprijs. Op de website van Radar, de organisator van de verkiezing, konden mensen hun stem uitbrengen. De prijzen worden sinds 2002 toegekend.