Overslaan en naar de inhoud gaan

Maker van reclame met nep-Max heeft geen spijt

Geplaatst opvrijdag 27 januari 2017 - 15:10

De maker van de reclame waarin een lookalike van Max Verstappen te zien is, heeft geen spijt van de video.

"Het was ontzettend leuk om te doen, en we kregen veel enthousiaste reacties. Nu wordt het enorm opgeblazen", zegt Michiel Muller - medeoprichter van Picnic, tegen Sprout.

350.000 euro
Vorig jaar september haalde online supermarkt Picnic zich met de commercial de woede op de hals van team Verstappen. Diens management eist 350.000 euro van de supermarkt. Dit bedrag zou het prijskaartje zijn geweest als Picnic de 19-jarige Red Bull-coureur had willen gebruiken, zo liet zijn manager eerder weten.

Bezorgdienst
In het filmpje, dat inmiddels offline is, is te zien hoe een Max-dubbelganger op zijn dode gemak boodschappen bezorgt. Dit als parodie op de bekende reclame van Jumbo, waarin de Red Bull-coureur boodschappen bezorgt in zijn snelle bolide.

Muller noemt de claim 'bizar', en is teleurgesteld dat de zaak niet met een schikking kan worden afgedaan. Binnenkort zien beide partijen elkaar in de rechtbank.

In het zonnetje
"Wat een beetje onderbelicht is gebleven is dat dit geen tv-campagne was, maar een filmpje op een Facebook-pagina voor Picnic-bezorgers. Daarmee wilden we onze bezorgers in het zonnetje zetten. Uiteindelijk was het een grap met en een inhaker op de Jumbo", vertelt Muller.

Elke dag het belangrijkste nieuws in je mail? Dat regelen we voor je. Klik hier.

Deel dit bericht via
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00 20:00
 

Meer informatie over afmelden.

Gerelateerde berichten

Rechtbank oordeelt over reclame met lookalike Verstappen
Verstappen eist tonnen van online supermarkt
Verstappen-reclames maken kans op Gouden Loeki
ANP
Soap over reclamespot Verstappen gaat verder in rechtbank
Overzicht
Uitgelicht
Meld je aan als kandidaat voor Kwizzele!

Wie heeft er zin in een spelletje? Je kunt je opgeven voor de leukste Limburgse cultuurkwis op tv en radio: Kwizzele! Test je kennis op het gebied van Limburgse kunst en cultuur, streektaal, geschiedenis, archeologie, streekgerechten, actualiteit en muziek.

Kwizzele is van maandag t/m donderdag op L1 TV om 17:00, 18:00 en 22:00.

Meld je hier aan als kandidaat voor Kwizzele!
Mijn Limburgs Hart
Uitgelicht
Steun de actie Mijn Limburgs Hart

Hoe ga je verder na een plotse hartstilstand overleefd te hebben? Limburgse cardiologen gaan op bezoek bij hun patiënten om een antwoord te geven op deze vraag. L1 zendt van eind mei tot eind september wekelijks een indringend verhaal uit van een patiënt die op een of andere manier is geconfronteerd met plotse hartstilstand.

De actie Mijn Limburgs Hart heeft als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten in Limburg.

Meer over Mijn Limburgs Hart

Meest gelezen