"Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin." Dat is de slechtste slogan van het jaar geworden. Daarmee won de Arnhemse visbar Zilte Zeemeermin. Twee Limburgse bedrijven grepen naast de dubieuze titel.
De visbar kreeg een kwart van de stemmen en bleef het UWV voor dat tweede werd met de slogan "Werken met zinhoud".
Blauwe tegel
Bij de kanshebbers voor de blauwe tegel zaten ook twee Limburgse bedrijven: rijschool Rayactie uit Vlodrop en Fidus Makelaardij uit Maastricht. De rijschool heeft als slogan 'Je rijbewijs hale, doe je bij die kale'.
De Maastrichtse makelaar probeert klanten te werven met 'Wij verkopen uw huis, nogal Fidus'.
Andere kanshebbers waren "Uit onze handen uw tanden" van Steven de Vries Tandtechniek en "Shop en kom tot je selfie" van Groupon. "Op één na de beste!" van bezorgdienst Lobatrans eindigde als laatste.
Lees ook: Twee Limburgse bedrijven in race 'Slechtste Slogan 2019'
Achtste keer
Het was de achtste keer dat het platform Slechte Slogans de verkiezing organiseerde. De afgelopen week kon iedereen via de site zijn stem uitbrengen op de tien genomineerde reclamekreten. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit.
Geen windeieren
Eerdere winnaars zijn onder meer "We doen wel vrouwen maar knippen ze niet" (barbier), "Zit je haircut" (kapper) en "Iedere paal gaat erin" (heibedrijf).
Volgens de organisatie legt de verkiezing de deelnemende ondernemers overigens geen windeieren.