Overslaan en naar de inhoud gaan

Limburgs nummer uit autoreclame is grote hit

Geplaatst opdinsdag 8 september 2015 - 11:29

Wat begon met dertig seconden muziek voor een autoreclame, resulteerde maandagavond in de toppositie in de iTunes-chart van meest gedownloade nummers.

Kerkradenaar Jorrit Kleijnen, genomineerd voor een Gouden Kalf voor zijn filmmuziek voor 'Gluckauf', scoort momenteel met de single 'Finding out more' die hij dit weekend heeft uitgebracht.

Haevn
Hij deed dat onder de naam Haevn, een samenwerking tussen hem en zanger Marijn van der Meer, met wie hij eerder de titelsong voor de film 'Valentino' maakte en met wie hij ook werkte aan 'Gluckauf'.

"De reclame kwam in januari op televisie. Veel mensen vroegen zich af of er een volledige versie van was. Die was er niet, dus die zijn we toen gaan maken."

Volwaardig nummer
Overigens geldt hetzelfde voor een andere autoreclame: het tweetal werkte dat muziekfragment ook uit tot een volwaardig nummer. Die single werd in augustus online gezet.

De populariteit van 'Finding out more'is deels te danken aan de fans van de reclame die geduldig hebben gewacht op de release en die direct tot aankoop zijn overgegaan, zegt Kleijnen.

Giel Beelen
De verkoop kwam maandag in een stroomversnelling toen radio-dj Giel Beelen 'Finding out more'draaide in zijn ochtendshow en ook noemde als tip in 'De Wereld Draait Door'. De single kreeg daarnaast airplay op Qmusic.

Haevn speelt op 23 oktober live in Domani in Venlo.

Deel dit bericht via
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00 20:00
 

Meer informatie over afmelden.

Gerelateerde berichten

Debuutplaat HAEVN wordt wereldwijd uitgebracht
Kerkraadse Kleijnen op nummer één met debuutalbum
HAEVN en Kovacs genomineerd voor Edison
HAEVN houdt niks over aan eerste optreden
Overzicht
Schrijf je in voor 'As ich mer danse kin'
Uitgelicht
Limburgse dansgroepen opgelet!

Je kunt een optreden winnen op De11devande11de 2019 én meedansen met een aantal artiesten.

De Sjeng Kraft Kompenei (SKK) organiseert een danswedstrijd voor Limburgse dans-groepen. De winnaar danst op het grootste vastelaovespodium van Limburg: de11devande11de op het Vrijthof in Maastricht maandag 11 november 2019. Samenwerkingspartners zijn SKK, de Muziekgieterij in Maastricht en regionale omroep L1.

Geef je op voor 'As ich mer danse kin'!
Mijn Limburgs Hart
Uitgelicht
Steun de actie Mijn Limburgs Hart

Hoe ga je verder na een plotse hartstilstand overleefd te hebben? Limburgse cardiologen gaan op bezoek bij hun patiënten om een antwoord te geven op deze vraag. L1 zendt van eind mei tot eind september wekelijks een indringend verhaal uit van een patiënt die op een of andere manier is geconfronteerd met plotse hartstilstand.

De actie Mijn Limburgs Hart heeft als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten in Limburg.

Meer over Mijn Limburgs Hart

Meest gelezen