Bij L1 stond de telefoon dinsdagavond roodgloeiend. Honderden Ziggo-klanten werden doorgeschakeld naar de regionale omroep. De oorzaak is vooralsnog onbekend.
"Dit hebben we nog nooit eerder meegemaakt", zegt Ferdy Faber van Ziggo.
Klantenservice
Dinsdag rond 17:30 uur kwamen de eerste telefoontjes binnen op de redactie. Ze dachten de Ziggo-klantenservice aan de telefoon te krijgen, maar kregen medewerkers van de Limburgse omroep aan de lijn. Rond 20:30 uur, vlak voor de halve finale van de Champions League, werd er niet meer gebeld.
Lees ook: Ziggo verbindt klanten per ongeluk door naar L1-redactie
Hooiberg
Volgens Faber is Ziggo nu intern aan het onderzoeken waar het fout is gegaan. "We hebben een flink aantal nummers, maar we weten niet welk nummer gekoppeld is aan L1. Het is alsof we een speld zoeken in een hooiberg", zegt Faber.
Maastricht
Ziggo heeft ook een kantoor in Maastricht. Volgens Faber is dat niet de oorzaak van de doorschakeling. "We weten gewoon écht niet waar het aan ligt", zegt hij. Overigens was het wel een rustige avond voor de klantenservice van Ziggo. "Wij hebben drie klachten gehad."