Fietsenmaker Harrie Everts uit Posterholt mag de felbegeerde Blauwe Tegel 2018 niet mee naar huis nemen. Hij was in de race van de Slechtste Slogan van 2018, maar deze ging naar de Larense Barbier Rogier.
De winnende slogan was: 'We doen wel vrouwen, maar knippen ze niet'. Daar had de lokale fietsenmaker uit Limburg de volgende boodschap tegenover staan: 'Met je fiets in de penarie? Bel dan even met Harie...'
'Ga niet zelf kutte, bel Ronald Schutte'
De spraakmakende verkiezing kende dit jaar zo'n driehonderd inzendingen. Op de tweede plek is het Dordtse stukadoorsbedrijf Schutte geëindigd met: 'Ga niet zelf kutte, bel Ronald Schutte.' De Posterholtse fietsenmaker moest ook de Brabantse slogan 'Voor ieder reetje een Aarts W.C'tje' voor laten gaan en eindigde hierdoor op de vierde plek.
Lees ook: Posterholtse fietsenmaker in race voor 'Slechtste Slogan 2018'
Velsen-Noord
Eerdere winnaars zijn onder meer de slogans 'Van kop tot kont, worst in de mond', 'Zit je haircut' en 'Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen-Noord'.
Een jury selecteerde tien finalisten. Het publiek bepaalde via www.sloganverkiezing.nl welk bedrijf de titel Slechtste Slogan van 2018 verdiende. In totaal zijn er 14.328 stemmen uitgebracht.