Overslaan en naar de inhoud gaan

John de Mol zet bod op TMG door

Geplaatst opmaandag 20 februari 2017 - 8:38

Talpa zet zijn overnamebod op Telegraaf Media Groep (TMG) door. Dat maakte het investeringsbedrijf van John de Mol maandag bekend.

De aankondiging van Talpa volgt kort nadat het Vlaamse Mediahuis en VP Exploitatie hun overnamebod op het mediabedrijf verhoogden van 5,25 euro naar 5,90 euro per aandeel. Talpa zegt kennisgenomen te hebben van deze verhoging, tot hetzelfde niveau als het bod van Talpa, en zich hierover te beraden.

Interesse
Talpa kondigde medio januari aan dat het interesse had in TMG. Het heeft toegang gekregen om een boekenonderzoek uit te voeren en er zijn inmiddels verschillende gesprekken gevoerd met de raad van bestuur en de raad van commissarissen. Talpa wil deze gesprekken voortzetten en het boekenonderzoek zo snel mogelijk afronden. "In goed overleg" moet er dan een door de raden van TMG ondersteund bod komen.

Overnamestrijd
Met de aankondiging van Talpa lijkt een overnamestrijd rondom TMG losgebarsten. Mediahuis en VP Exploitatie beschikken naar eigen zeggen over bijna 60 procent van de aandelen TMG. Talpa heeft 20 procent van de stukken TMG in handen.

Om de tafel
Mediahuis en VP Exploitatie, de investeringsmaatschappij van grootaandeelhouder de familie Van Puijenbroek, zeiden bij het opvoeren van hun bod ook dat ze snel met De Mol willen gaan praten over de relaties tussen Talpa en TMG. Daarbij werd door hen een voortzetting van het aandelenbelang van Talpa in TMG niet uitgesloten.

Elke dag het belangrijkste nieuws in je mail? Dat regelen we voor je. Klik hier.

Deel dit bericht via
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00 20:00
 

Meer informatie over afmelden.

Gerelateerde berichten

Mediahuis krijgt concurrentie, tegenbod John de Mol op TMG
Mediahuis
Mediahuis: 'Hoger bod op TMG nu niet aan de orde'
Mediahuis
Mediahuis verstevigt greep op TMG
Mediahuis
Mediahuis verhoogt overnamebod op TMG
Overzicht
Uitgelicht
Win € 7.500,- advertentietegoed bij L1

Langzaam komen de feestmaanden eraan en dat betekent doorgaans dat u als bedrijf speciale acties in petto heeft voor uw klanten. Niet zo gek, want met Black Friday (29-11), Sinterklaas, Kerstmis en Oud op Nieuw voor de deur is dit het ideale moment om aan klantenbinding te doen.

U kunt uw aanbiedingen of acties misschien helemaal gratis over de bühne brengen. L1 geeft uw bedrijf namelijk de mogelijkheid om € 7.500 euro aan gratis advertentietegoed te winnen! Dit advertentietegoed kunt u ook nog eens geheel vrij inzetten via L1 TV, L1 Radio en/of online via L1 of 1Limburg.

Kijk hier voor meer informatie
Podcast van L1
Uitgelicht
Abonneer je op de podcasts van L1

Luisteren wanneer je zelf wilt: de podcasts van L1! Van exclusieve gesprekken tot fragmenten uit verschillende programma's. Van popmuziek tot klassieke muziek. Van cultuur tot wetenschap.

Er is voor ieder wat wils...

Bekijk hier alle podcasts
Uitgelicht
Meld je aan als kandidaat voor Kwizzele!

Wie heeft er zin in een spelletje? Je kunt je opgeven voor de leukste Limburgse cultuurkwis op tv en radio: Kwizzele! Test je kennis op het gebied van Limburgse kunst en cultuur, streektaal, geschiedenis, archeologie, streekgerechten, actualiteit en muziek.

Kwizzele is van maandag t/m donderdag op L1 TV om 17:00, 18:00 en 22:00.

Meld je hier aan als kandidaat voor Kwizzele!

Meest gelezen