Overslaan en naar de inhoud gaan
Advertentie

Jan Linders over patersbier: 'Met goede intenties gedaan'

Geplaatst opvrijdag 9 maart 2018 - 10:20

Supermarktketen Jan Linders is zich van geen kwaad bewust dat het eenmalig het trappistenbier Westvleteren heeft verkocht.

"Het leek ons een mooie manier om consumenten kennis laten maken met het bier", reageert een woordvoerster van de supermarktketen uit Bergen op L1 Radio.

'Grijze markt'
Jan
Linders zou een partij van 7.200 flesjes bier hebben opgekocht. Volgens een woordvoerder van Westvleteren gaat het om een 'grijze markt' waar ze het van hebben. "Zo wil ik het niet noemen", reageert de woordvoerster van de supermarktketen op haar beurt. Jan Linders wil niet aangeven van welke partner het het trappistenbier heeft opgekocht. "Dat is een beetje het geheim van de chef."

Lees ook: Paters Westvleteren boos op supermarktketen Jan Linders

Vijfvoudige prijs
Het is overigens niet het enige waar de paters over vallen. Jan Linders zou de trappist voor een vijfvoudige prijs hebben verkocht. "Jammer dat de bieren van Westvleteren worden gebruikt voor een gewone reclamestunt."

Grote partij
Daarnaast is het volgens de man vreemd dat de Limburgse supermarktketen zo'n grote partij had, omdat normaal gesproken maximaal twee pakketten per persoon per twee maanden verkocht mogen worden. "Wij hebben in ieder geval geen medewerking verleend en toestemming gegeven om dit te mogen verkopen."

Jan Linders geeft aan contact op te nemen met de paters om met een kop koffie en 'een product waarmee deze streek bekend is' te praten. De paters beraden zich wat ze gaan doen.

Advertentie
Deel dit bericht via
Advertentie
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00 20:00
 

Meer informatie over afmelden.

Overzicht
Mijn Limburgs Hart
Uitgelicht
Steun de actie Mijn Limburgs Hart

Hoe ga je verder na een plotse hartstilstand overleefd te hebben? Limburgse cardiologen gaan op bezoek bij hun patiënten om een antwoord te geven op deze vraag. L1 zendt van eind mei tot eind september wekelijks een indringend verhaal uit van een patiënt die op een of andere manier is geconfronteerd met plotse hartstilstand.

De actie Mijn Limburgs Hart heeft als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten in Limburg.

Meer over Mijn Limburgs Hart
Uitgelicht
Avondnieuws in je mailbox

1Limburg biedt naast de ochtend- en middageditie nu ook een nieuwsmail voor de avond aan. Je ontvangt vijf actuele berichten, waaronder een samenvatting van de Limburg Centraal-uitzending. De avondeditie wordt om 20.00 uur verstuurd. De ochtendeditie om 8.00 uur en de middageditie rond 12.00 uur. Je kunt zelf kiezen welke editie het best bij jou past. Hoe je dat instelt? Klik op de link.

Nieuwsmail
Uitgelicht
Schrijf je in voor de voorronden van het LK Latje Trap 2019

De inschrijvingsperiode voor deelnemers van de tweede editie van het LK Latje Trap is geopend. Met het evenement wil L1, in samenwerking met Moonen Movies, vanuit haar maatschappelijke functie als publieke omroep meer aandacht vestigen op het amateurvoetbal in de provincie. Het kampioenschap bestaat uit een vijftal voorronden bij jou in de buurt en één finaleronde. De finaleronde wordt bij de start van het nieuwe voetbalseizoen afgewerkt op een finalewaardige locatie, namelijk in het stadion van één van de Limburgse profclubs.

Schrijf je hier in voor de voorronden
1Limburg Festivals
Uitgelicht
Festivalagenda

De festivalagenda in Limburg puilt uit. Al het nieuws over artiesten, programmering en andere informatie die je niet mag missen vind je bij 1Limburg.

Festivalagenda

Meest gelezen