Bierbrouwer Hertog Jan heeft dinsdagavond de Gouden Effie gewonnen. Een prestigieuze reclameprijs voor de meest effectieve reclamecampagne.
De brouwer uit Arcen kreeg de prijs dinsdagavond voor de campagne ‘Uit liefde voor bier’. Hertog Jan was niet de enige winnaar, ook Albert Heijn viel in de prijzen.
Groei
Volgens de jury 'klopte alles' aan de campagne van Hertog Jan. "Een groei van het marktaandeel met 6 procent is bijna buitenaards. Een relatief klein merk dat tot zo'n sprong in staat is, terwijl de biermarkt als geheel krimpt, is een megaprestatie. Consumenten zijn echt naar het merk gebracht", zo citeert de NOS de jury.
De winnaars werden gekozen door een jury geleid door Tex Gunning, de voormalig ceo van TNT Express. De reclameprijs wordt sinds 1984 uitgereikt. Vorig jaar won Jumbo de Gouden Effie.
Wordt 1Limburg Nieuwssite van het Jaar? Stem hier, haal die award naar Limburg en maak kans op mooie prijzen!