Overslaan en naar de inhoud gaan

Formule 1 wil profiteren van 'Max factor'

Geplaatst opmaandag 19 november 2018 - 15:57

De eigenaren van de Formule 1 willen heel graag Zandvoort terug op de kalender en daarmee inspelen op de immense populariteit van Max Verstappen

"We zijn zeer geïnteresseerd in een race in Nederland", zegt commercieel directeur Sean Bratches van Liberty Media.

Max factor
"We voeren productieve gesprekken en ik ben voorzichtig optimistisch dat het gaat lukken en we gaan profiteren van de 'Max factor'", zegt Bratches.

Lees ook: 'Formule 1-race in Zandvoort kan al in 2020'

Concreet aanbod
Circuit Zandvoort bracht eerder deze maand zelf naar buiten dat er een concreet aanbod ligt om de Grote Prijs van Nederland vanaf 2020 weer te organiseren. Prins Bernhard van Oranje, mede-eigenaar van het circuit in de duinen, riep het bedrijfsleven op de terugkeer financieel mogelijk te maken. Er is een bedrag van 20 miljoen euro nodig om de race te mogen organiseren.

Eigenaar Liberty Media deed er toen het zwijgen toe, maar in een interview met Reuters ging Bratches wel in op de serieuze interesse voor Zandvoort.

Niki Lauda
Zandvoort wordt nog altijd beschouwd als een historisch circuit. Tussen 1952 en 1985 streek de Formule 1 bijna ieder jaar neer in de Noord-Hollandse badplaats. Niki Lauda was 33 jaar geleden (1985) de laatste winnaar.

Historische races
Historische races in Europa hebben het moeilijk. De contracten met de circuits van Silverstone (Engeland), Monza (Italië) en Hockenheim (Duitsland) lopen volgend jaar af en het is maar de vraag of Liberty nieuwe overeenkomsten tekent. De drie genoemde circuits hebben het financieel moeilijk.

Roemrijk verleden
"Vanuit historisch oogpunt willen we graag verder met circuits waar een roemrijk raceverleden ligt, want dat is belangrijk voor de Formule 1. Aan de andere kant: we zijn een beursgenoteerd bedrijf met een verplichting aan onze partners om hun investeringen in de sport te maximaliseren", aldus Bratches.

Steun jij ook 'L1 Samen voor de Voedselbank'? Meld je actie aan.

Deel dit bericht via
1limburg graphic amateurvoetbal

Bekijk de amateurvoetbaluitslagen.

Overzicht
Uitgelicht
Win € 7.500,- advertentietegoed bij L1

Langzaam komen de feestmaanden eraan en dat betekent doorgaans dat u als bedrijf speciale acties in petto heeft voor uw klanten. Niet zo gek, want met Black Friday (29-11), Sinterklaas, Kerstmis en Oud op Nieuw voor de deur is dit het ideale moment om aan klantenbinding te doen.

U kunt uw aanbiedingen of acties misschien helemaal gratis over de bühne brengen. L1 geeft uw bedrijf namelijk de mogelijkheid om € 7.500 euro aan gratis advertentietegoed te winnen! Dit advertentietegoed kunt u ook nog eens geheel vrij inzetten via L1 TV, L1 Radio en/of online via L1 of 1Limburg.

Kijk hier voor meer informatie
Podcast van L1
Uitgelicht
Abonneer je op de podcasts van L1

Luisteren wanneer je zelf wilt: de podcasts van L1! Van exclusieve gesprekken tot fragmenten uit verschillende programma's. Van popmuziek tot klassieke muziek. Van cultuur tot wetenschap.

Er is voor ieder wat wils...

Bekijk hier alle podcasts
Uitgelicht
Meld je aan als kandidaat voor Kwizzele!

Wie heeft er zin in een spelletje? Je kunt je opgeven voor de leukste Limburgse cultuurkwis op tv en radio: Kwizzele! Test je kennis op het gebied van Limburgse kunst en cultuur, streektaal, geschiedenis, archeologie, streekgerechten, actualiteit en muziek.

Kwizzele is van maandag t/m donderdag op L1 TV om 17:00, 18:00 en 22:00.

Meld je hier aan als kandidaat voor Kwizzele!

Meest gelezen