Overslaan en naar de inhoud gaan
Advertentie

'Filmpje met lookalike Max doordachte actie'

Geplaatst opdonderdag 6 juli 2017 - 14:31

De advocaat van Max Verstappen meent dat het filmpje dat de onlinesupermarkt Picnic vorig jaar plaatste, met een lookalike van de Formule 1-coureur, een goed doordachte mediastrategie was.

Dit kwam donderdag naar voren tijdens een rechtszaak bij de rechtbank in Amsterdam.

Mag je gebruik maken van de populariteit van Max Verstappen, onder het mom van een grapje? Op die vraag wil Lex de Jager, advocaat van de Formule 1-coureur, antwoord van de rechter. De zaak dient vanwege het filmpje dat onlinesupermarkt Picnic vorig jaar plaatste, met een lookalike van Verstappen.

Geen grap
De Jager meent dat er geen sprake is van een grap, maar van een goed doordachte mediastrategie. Het gebruik van andermans identiteit in reclame is volgens hem onrechtmatig. "De zaak is een principekwestie", aldus de raadsman. De coureur wil dat er een oordeel wordt geveld, ook om een voorbeeld te stellen voor andere sporters die hiermee te maken hebben.

Meer lezen: Soap over reclamespot Verstappen gaat verder in rechtbank

Jumbo
In het filmpje is te zien hoe een lookalike van de coureur een wagen van Jumbo voorbij loopt en in een bezorgbusje van Picnic stapt. De video verscheen een dag nadat supermarktketen Jumbo, sponsor van de coureur, een commercial met Verstappen naar buiten bracht.

Het management van Verstappen eiste eerder 350.000 euro van de supermarkt. Dit bedrag zou het prijskaartje zijn geweest als Picnic Verstappen had willen gebruiken, zo liet zijn manager eerder al weten aan het AD.

Volgens NU.nl benadrukte Picnic tijdens de zitting dat het filmpje als grap was bedoeld en dat de productie van de video niet meer dan 200 euro had gekost. De bezorgdienst achtte toestemming van Verstappen niet nodig, omdat het om een parodie ging. De rechtbank in Amsterdam doet op 6 september uitspraak.

Lees alles over het Oud Limburgs Schuttersfeest op l1.nl.

Advertentie
Deel dit bericht via
Advertentie
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00
 

Meer informatie over afmelden.

Gerelateerde berichten

ANP
Maker van reclame met nep-Max heeft geen spijt
ANP
Soap over reclamespot Verstappen gaat verder in rechtbank
Max Verstappen wint rechtszaak van supermarkt
Rechtbank oordeelt over reclame met lookalike Verstappen
Overzicht
Pinkpop-kaarten
Uitgelicht
Win twee Pinkpop weekendkaarten en campingplaats

Dit jaar viert Pinkpop haar vijftigjarig jubileum. En jij kunt daar zomaar bij zijn. Wij geven namelijk vijf keer twee weekendkaarten weg voor Pinkpop.

Inschrijven
Uitgelicht
Schrijf je in voor de voorronden van het LK Latje Trap 2019

De inschrijvingsperiode voor deelnemers van de tweede editie van het LK Latje Trap is geopend. Met het evenement wil L1, in samenwerking met Moonen Movies, vanuit haar maatschappelijke functie als publieke omroep meer aandacht vestigen op het amateurvoetbal in de provincie. Het kampioenschap bestaat uit een vijftal voorronden bij jou in de buurt en één finaleronde. De finaleronde wordt bij de start van het nieuwe voetbalseizoen afgewerkt op een finalewaardige locatie, namelijk in het stadion van één van de Limburgse profclubs.

Schrijf je hier in voor de voorronden
EK Triathlon in Weert live op L1.nl
Uitgelicht
EK Triathlon in Weert live op 1Limburg en L1.nl

Zwemmen, fietsen en hardlopen: ook in 2019 belooft de Stadstriathlon in Weert wederom een waar spektakel én een slijtageslag te worden. Het evenement is dit jaar tevens het decor van het EK Triathlon. L1 en 1Limburg zijn er live bij.

Je kunt beelden de races via livestreams volgen op 31 mei t/m 2 juni.

Bekijk hier de livestreams
1Limburg Festivals
Uitgelicht
Festivalagenda

De festivalagenda in Limburg puilt uit. Al het nieuws over artiesten, programmering en andere informatie die je niet mag missen vind je bij 1Limburg.

Festivalagenda
L1mbo Top 100
Uitgelicht
Stem op je favoriete Limburgse liedje!

Voor de 23e keer wordt de L1mbo Top 100 met de grootste Limburgse hits aller tijden uitgezonden op Hemelvaartsdag 30 mei 2019. En jij zorgt voor de samenstelling van de lijst!

Breng hier je stem uit

Meest gelezen