McDonald's-spotje met violist Guido Dieteren valt in prijzen

Guido Dieteren in de commercial. © Beeld: Youtube/McDonald's
Het relamespotje van McDonald's waarin de Limburgse violist Guido Dieteren een hoofdrol speelt, is bij het reclamefestival in Cannes in de prijzen gevallen.
De commercial werd bekroond met een bronzen Cannes Lion in de categorie Entertainment for Music.

Orkest

In het reclamefilmpje is te zien hoe nietsvermoedende klanten een restaurant van de fastfoodketen binnenlopen waarna ze terecht komen in een verborgen camera-actie. Het orkest van Dieteren begint te spelen voor de bezoekers. Vervolgens worden ze toegezongen door zijn vrouw Wendy Kokkelkoren.

Geestig en goed

Reclamebureau TBWA is verantwoordelijk voor het spotje. Bij reclame-experts oogsten ze dan ook veel lof. "Het was een heel kostbare grap voor McDonald's maar het is ze gelukt. Ik bleef gefascineerd kijken om te zien waar het naar toe ging. Geestig en goed", zei marketing-expert Paul Moers eerder al.

Lees ook: Lof voor 'Limburgse' McDonald's-reclame: 'IJzersterk'