Het sociale medium LinkedIn heeft drie Limburgers opgenomen in haar tienkoppige lijst met Nederlandse 'Top Voices'.
Het gaat om Kelly Weekers, Michiel Dijkman en Patrick Kicken. Met de term Top Voices wordt gedoeld op mensen die interessante gesprekken op het online platform op gang brachten.
Nuttig voor anderen
LinkedIn heeft daarbij gekeken naar de hoeveelheid reacties die de bijdragen van een persoon ontvingen en of die reacties verder verspreid werden. Daarnaast hebben redacteuren bekeken of de bijdragen nieuwe inzichten gaven, actuele onderwerpen aanstipten en discussies stimuleerden. Ook werd gekeken of die bijdragen nuttig waren voor andere LinkedIn-gebruikers.
Vrouwelijk ondernemerschap
Weekers, topmodel en tevens zelfstandig ondernemerscoach en bestsellerauteur uit Weert, zorgde voor veel discussie door een artikel te delen over de voordelen van vrouwelijk ondernemerschap. Niet iedereen was het met haar argumentatie eens, maar ze kreeg vooral veel steun van andere LinkedIn-gebruikers.
Jongeren en de toekomst
Dijkman, afkomstig uit Geldrop maar opgegroeid in Kerkrade, is Head of Corporate Affairs bij elektronicagigant Samsung Benelux. Op LinkedIn post hij over maatschappelijke en economische ontwikkelingen. Daarbij stelde hij vragen zoals 'Hoe bereiden we jongeren voor op de toekomst?' en 'Hoe zorgen we ervoor dat laaggeletterde Nederlanders meekunnen in de digitale samenleving?'.
Oplichtingspraktijken
De in Stein geboren Patrick Kicken werd beroemd als radiodeejay bij 3FM en Veronica, maar stort zich sinds een tijdje op podcasts. Volgens LinkedIn is hij een Top Voice, omdat hij met de korte verhalen die hij plaatst mensen aan het denken zet. Ook waarschuwde hij met een stuk over zijn 'zusje' mensen voor oplichtingspraktijken.
Naast Weekers, Dijkman en Kicken haalden onder meer straatvoetbalgoeroe Soufiane Touzani en minister van Financiën Wopke Hoekstra de toplijst.