Overslaan en naar de inhoud gaan

Directeur Outlet: 'Mensen verleiden voor baan bij outlet'

Geplaatst opwoensdag 14 november 2018 - 22:02

Rudolf van Gompel, directeur van Designer Outlet Roermond, gaat mensen verleiden om te komen werken bij de outlet.

Dat vertelt hij tegen L1.

De directeur heeft een hele uitdaging voor de boeg wat betreft het aantrekken van personeel. Van Gompel komt op dit moment al 400 mensen tekort. "Er is een spanning op de arbeidsmarkt en dat maakt het aantrekken van personeel best lastig en de komende jaren willen we gaan uitbreiden. Er komen 1200 extra banen bij, maar waar moeten we de mensen vandaan halen?", aldus Van Gompel.

Kindercrèches
Daarom gaat hij een recruiter aannemen die hem kan helpen. Maar hij gaat zelf ook mensen proberen te verleiden om te komen werken bij de outlet door bijvoorbeeld crèches in de buurt te plaatsen, personeelsfeesten, maandelijkse borrels en cursussen. Het extra personeel kan volgens de directeur voor een gedeelte uit de regio worden gehaald, maar ze kijken voor nieuwe werknemers ook over de grens.

Lees ook: Outlet Roermond: 1200 banen erbij, maar weinig animo

Bezoekerservaring
Al dat extra personeel moet worden ingezet voor een betere bezoekerservaring. Volgens de directeur moet er meer entertainment komen in het outlet. Dit jaar staat er al een reuzenrad en mensen kunnen er komen speeddaten. "Dat soort evenementen willen we het hele jaar door hebben", zegt Van Gompel.

'Alleen reizende Chinees'
Ook moeten er meer toeristen naar de Designer Outlet komen. "Toeristen geven meer geld uit. De alleen reizende Chinees die hier een meerdaags verblijf ervan maakt, geeft acht keer meer geld uit dan een normale bezoeker en die willen we gaan aantrekken."

Op dit moment trekt de outlet jaarlijks 7,5 miljoen bezoekers. De ambitie is om binnen drie jaar tien miljoen bezoekers te realiseren.

Steun jij ook 'L1 Samen voor de Voedselbank'? Meld je actie aan.

Deel dit bericht via
Het laatste nieuws in je mailbox
E-mail: 
Editie: 08:00 12:00 20:00
 

Meer informatie over afmelden.

Overzicht
Schrijf je in voor 'As ich mer danse kin'
Uitgelicht
Limburgse dansgroepen opgelet!

Je kunt een optreden winnen op De11devande11de 2019 én meedansen met een aantal artiesten.

De Sjeng Kraft Kompenei (SKK) organiseert een danswedstrijd voor Limburgse dans-groepen. De winnaar danst op het grootste vastelaovespodium van Limburg: de11devande11de op het Vrijthof in Maastricht maandag 11 november 2019. Samenwerkingspartners zijn SKK, de Muziekgieterij in Maastricht en regionale omroep L1.

Geef je op voor 'As ich mer danse kin'!
Mijn Limburgs Hart
Uitgelicht
Steun de actie Mijn Limburgs Hart

Hoe ga je verder na een plotse hartstilstand overleefd te hebben? Limburgse cardiologen gaan op bezoek bij hun patiënten om een antwoord te geven op deze vraag. L1 zendt van eind mei tot eind september wekelijks een indringend verhaal uit van een patiënt die op een of andere manier is geconfronteerd met plotse hartstilstand.

De actie Mijn Limburgs Hart heeft als doel zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar hart- en vaatziekten in Limburg.

Meer over Mijn Limburgs Hart

Meest gelezen