Zondag sluit oprichter en eigenaar Hay Soberjé na twintig jaar zijn bedrijf. Maar volgend voorjaar gaat het attractieparkje in Horst toch weer open.
De stichting Berry Productions wil het park niet verloren laten gaan voor de regio. Aardbeienland trekt jaarlijks 35.000 bezoekers.
Nieuwe opzet
Het is wel de bedoeling dat het park een nieuwe opzet krijgt. Zo krijgt de aardbei concurrentie van onder meer de blauwe bes, framboos en de braam, zo zegt Jan Janssen van de stichting. Daarnaast is het de bedoeling dat mensen met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt een baan krijgen in Aardbeienland.
Lees ook: Familiebedrijf in aardbeien sluit na twintig jaar de deuren
Berry Briljant
Wat er met de naam gaat gebeuren, daar wordt nu nog over nagedacht. Een alternatief voor Aardbeienland is mogelijk de naam Berry Briljant. De stichting Berry Productions hoopt met nieuwe initiatieven het aantal bezoekers binnen enkele jaren te verdubbelen.