Brand in tuinkeet Kerkrade: gasfles geëxplodeerd

Een van de gasflessen was al geëxplodeerd toen de brandweer arriveerde. © Track'88
Een tuinschuur met gasflessen is vrijdagochtend in brand gevlogen in Kerkrade. Een van de gasflessen ontplofte.
De brand ontstond in een tuin van een huis aan de Nullanderstraat in Kerkrade. Toen de hulpdiensten arriveerden was er al een gasfles geëxplodeerd, zo laat de brandweer weten.

Meerdere gasflessen

Volgens een correspondent waren er meerdere gasflessen, die de brandweer naar een nabijgelegen vijver verplaatste om af te koelen. Ondanks de inzet van de brandweerlieden brandde het tuinhuisje compleet uit. De brand was snel onder controle en niemand raakte gewond.

Onbekende oorzaak

Het is nog niet duidelijk wat voorafging aan de explosie, of de brand de explosie veroorzaakte of andersom.