Gewonde arm en afgebrande heg door onkruidbrander

Van de heg bleef weinig over © Edward-Media
Een poging om onkruid in de tuin weg te branden, heeft een inwoner van Melderslo dinsdagmiddag zijn heg gekost. Ook liep de tuinliefhebber volgens een correspondent een lichte brandwond op aan zijn arm.
De man was met een toorts bezig in de tuin, toen door de hitte en de droogte ook de heg vlam vatte.

Waterput

De bewoner probeerde de struiken zelf nog te blussen, maar dat lukte niet meer. De brandweer kwam met een snel blusvoertuig naar het huis aan de Daniëlsweg, maar daarmee waren de vlammen nog niet geblust. Om te blussen was er meer water nodig, maar de eerste putdeksel die de brandweer probeerde te openen zat muurvast. Pas bij een andere put lukte het om water op te pompen en uiteindelijk de brand te blussen.

Huisarts

Van de heg bleef weinig over. De gewonde bewoner laat zich volgens de correspondent bij de huisarts behandelen.