Jongeman ontdekt brand Budschop en voorkomt erger

De brand brak uit op een terras © Nederweert24
In Budschop is zaterdagmorgen brand uitgebroken op een terras van een woning.
Een jongeman, die de hond aan het uitlaten was, zag de brand bij de woning aan de Alexiastraat en schakelde zijn ouders in, meldt de lokale nieuwssite Nederweert24. De moeder belde de brandweer en de vader ging naar de woning om te blussen.

Isolatiemateriaal

Een afvalcontainer bij de woning stond in brand. Toen de brandweer ter plaatse was, had het vuur om zich heen gegrepen waardoor ook isolatie in brand was gevlogen. Een ladderwagen van de brandweer is vervolgens naar de woning gegaan om er zeker van te zijn dat het isolatiemateriaal niet aan het smeulen was.
Bij de brand raakte niemand gewond.