Buurman redt kind bij keukenbrand

© Weertdegekste.nl
Een kind is zaterdagmiddag door een buurman gered bij een keukenbrand in Nederweert.
De brand ontstond rond 15:40 uur in een woning aan de Laurierstraat. Dat meldt lokale nieuwswebsite Nederweert24.

Vlammenzee

De buurman stond te koken toen hij plotseling een sterke brandlucht rook. Hij zag bij de buren flinke rook uit een afvoerkanaal komen. Hij belde aan en de jongen maakte de deur open. Hij was alleen thuis en had niks gemerkt van de brand, omdat de keukendeur dicht was. Toen de buurman de keukendeur opendeed, zag hij een grote vlammenzee in de keuken.

Afzuigkap

De brand was ontstaan in de afzuigkap in de keuken en zorgde voor flinke rookontwikkeling. De brandweer moest met spoed ter plaatse komen, maar had de situatie snel onder controle. Mede omdat de buurman al begonnen was met blussen, terwijl de jongen opgevangen werd door buurtbewoners.

Rook ingeademd

Het ambulancepersoneel heeft de man en de jongen gecontroleerd, maar beiden hoefden niet mee naar het ziekenhuis. Op wat ingeademde rook na, zijn zij met de schrik vrijgekomen.
Hoe de brand in de afzuigkap is ontstaan, is nog onduidelijk.